FAQ
Producten
Zijn de medicijnen die jullie aanbieden medicijnen of pillen van een merknaam?
Alle medicijnen op onze productenlijst zijn generiek.
Wat betekent ‘generiek’? Is het effect van generieke medicijnen hetzelfde als medicijnen met een merknaam?
De verschillen tussen een medicijn van een merknaam en een generiek medicijn zijn de naam, vorm, kleur en prijs. Een generiek medicijn wordt meestal vernoemd naar het actieve ingrediënt in een medicijn, terwijl producenten een merknaam gebruiken. Omdat producenten geen patent kunnen aanvragen voor een chemisch middel, kunnen producenten van een generiek medicijn legaal een vergelijkbaar medicijn produceren, genaamd ‘generieken’. Chemisch gezien zijn ze hetzelfde en aangezien de actieve ingrediënten identiek zijn, hebben generieke medicijnen hetzelfde medische effect als medicijnen met een merknaam. Een generiek medicijn is dus goedkoper, maar heeft hetzelfde effect. Hierbij dient wel vermeld te worden dat generieke medicijnen alleen het verwachtte effect hebben wanneer u alle noodzakelijke instructies van uw zorgverlener of dokter volgt.
Waarom zijn generieke medicijnen goedkoper dan medicijnen van een merknaam?
Een groot deel van de kosten voor een medicijn bestaan uit onderzoek, ontwikkeling en adverteren. Generieke medicijnen hoeven deze kosten niet te maken. Alleen al de kosten om een toezegging van de FDA te krijgen in de Verenigde Staten zijn erg hoog. Producenten van generieke medicijnen maken deze kosten niet. Hierdoor besparen producenten van generieke medicijnen veel kosten, waardoor de prijs voor u lager is.
Medicijnen van een merknaam zien er anders uit dan jullie pillen. De pillen die ik heb ontvangen hebben een andere naam op de pillen staan. Waarom is dit?
Zoals aangegeven kunnen producenten van medicijnen met een merknaam geen patent aanvragen op een chemisch middel. Daardoor kunnen generieke medicijnen dezelfde actieve ingrediënten hebben als pillen van een merknaam. De naam en het uiterlijk van medicijnen kunnen echter wel gepatenteerd worden en worden gezien als intellectueel eigendom. Daardoor kan de producent van een generiek medicijn niet dezelfde naam en vorm gebruiken als medicijnen van een merknaam, omdat dit valt onder schending van copyright. Hierdoor zien generieke medicijnen er anders uit, aangezien ze een andere kleur en vorm hebben vergeleken met een medicijn met een merknaam.
Hoe kan ik ervan verzekerd zijn dat jullie pillen de juiste kwaliteit hebben?
De kwaliteit van onze medicijnen is onze belangrijkste zorg. Het idee daarachter is eenvoudig: een hogere kwaliteit medicijnen leidt tot meer klanten. Daardoor zijn we erg alert en selectief wanneer we een leverancier kiezen. Onze middelen worden grondig getest en alle documentatie wordt met grote zorg gecontroleerd. Het bedrijf dat onze medicijnen produceert is gevestigd in India en heeft daarom een licentie die is goedgekeurd door de Indische FDA en de Indische staat.
Wat is de houdbaarheid van de pillen?
De houdbaarheidsdatum staat op elke strip en verschilt per geproduceerde partij. De houdbaarheidsdatum is 2 jaar vanaf de dag van productie en is per partij verschillend, afhankelijk van wanneer deze geproduceerd is.
Hoe te bestellen
Heb ik een voorschrift nodig om bij jullie te bestellen?
Voor een aantal van de producten in onze apotheek is een geldig voorschrift nodig. Als u een voorschrift nodig heeft voor een medicijn volgens de wet in uw land en u wilt dit medicijn bij ons bestellen, dan wordt u door een medewerker van onze klantenservice gevraagd deze op te sturen na het afronden van uw bestelling.
Wees er bewust van dat we een geldig voorschrift nodig hebben voor uw bestelling. U dient deze te versturen via fax of een kopie te versturen via e-mail.
We raden het sterk aan om uw zorgverlener of dokter te raadplegen voor het plaatsen van een bestelling, zodat u zeker weet dat u het medicijn bestelt dat u daadwerkelijk nodig heeft.
Wat moet ik doen als ik bij u wil bestellen?
LET OP: Alleen bestellingen die op onze website geplaatst zijn accepteren wij. Bestellingen via de telefoon of e-mail worden niet geaccepteerd.
Als u een product bij ons wilt bestellen, onderneem dan de volgende stappen:
- Kies het product dat u wilt bestellen en klik op de ‘Koop nu’
- Kies de hoeveelheid van dit product die u wilt te kopen
- Klik op ‘Kassa’
- Vul de benodigde informatie in
- Controleer alle velden, de hoeveelheid van uw product en klik op de ‘Bevestig transactie’ knop.
Een notificatie verschijnt op uw scherm wanneer uw bestelling is geaccepteerd en er wordt een e-mail ter bevestiging gestuurd naar het door u opgegeven e-mailadres. Dit bericht is erg belangrijk, dus wanneer u deze niet heeft ontvangen binnen 10 minuten, laat het dan weten en wij zorgen ervoor dat de bevestiging opnieuw verzonden wordt.
Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt op de volgende manier betalen:
- Betalen via credit card.
Wanneer wordt de afschrijving daadwerkelijk geboekt?
De procedure van de bestelling werkt als volgt:
- Zodra u het formulier op de pagina van de kassa heeft ingevuld en heeft bevestigd, wordt de informatie verstuurd naar ons verwerkingscentrum. Hier wordt de informatie gecontroleerd alvorens uw credit card belast wordt.
- Zodra de betaling geautoriseerd is en de bestelling is goedgekeurd, wordt uw bestelling verwerkt.
Kan ik mijn credit card veilig gebruiken op uw website?
De veiligheid van onze klanten nemen we uiterst serieus en daarom nemen we de nodige stappen om uw informatie te beschermen. Voordat u uw bestelling bevestigt, wordt u doorgestuurd naar een beveiligde betalingspagina. De veiligheid van de betalingspagina is eenvoudig te controleren: onderaan de pagina van het scherm ziet u bij de meeste browsers een icoon van een hangslot staan, wat aangeeft dat de informatie die u invoert op het formulier versleuteld is via een SSL (Secure Socket Layer) wanneer u de informatie doorstuurt naar ons bedrijf dat de credit card gegevens verwerkt. Let er op dat een veilige pagina begint met ‘’https:’’. Een onveilige website begint met ‘’http:’’, dus zonder de ‘’s’’ aan het einde.
Naast de beveiliging van onze web browsers, worden onze servers dagelijks gecontroleerd op beveiligingsrisico’s door betrouwbare bedrijven zoals McAfee en WebSafe.
Heeft u een kortingssysteem?
We hebben een kortingssysteem. Kijk hiervoor op de pagina ‘Winkelwagen’.
Verzending
Verzenden jullie naar mijn woonadres?
Wij verzenden bestellingen naar bijna alle landen in de wereld, met uitzondering van een aantal landen in Azië.
Van waar worden de pillen verzonden?
De medicijnen worden geproduceerd in India. De bestellingen worden dus in India verwerkt en verzonden.
Wat voor pakketten gebruiken jullie? Moet ik tekenen voor de verzending?
Uw privacy is erg belangrijk voor ons. Daarom wordt uw bestelling verzonden in een discrete envelop afgeleverd wordt in uw brievenbus. Voor pakketten verstuurd via Standard Mail hoeft u niet te tekenen.
Wordt mijn bestelling verzonden op de dag dat ik bestel?
Onze producten zijn op voorraad voor directe levering. Uw bestelling zal echter eerst gecontroleerd moeten worden om er voor te zorgen dat de bezorggegevens kloppen, pas daarna wordt uw bestelling gereedgemaakt en verzonden. Deze procedure duurt 1-2 dagen.
Wat zijn de bezorgmethoden? Hoe lang duurt de levering?
Op dit moment bieden wij twee bezorgmethoden:
- Express International Mail: pakketten via deze postdienst kunnen worden gevolgd met een volgnummer dat u krijgt nadat de bestelling is verzonden. Wees u er alstublieft van bewust dat wij in sommige gevallen het recht hebben om uw bestelling te versturen zonder een volgnummer, maar wel met dezelfde levertijd als Express Mail. Dit doen we vooral wanneer we probleemloos moeten leveren aan Europese landen en Canada.
- Standard International Airmail: pakketten verstuurd via deze postdienst kunnen NIET gevolgd worden.
Bezorgmethode | Tarief | Verzending | Volgnummer |
Express International Mail* | $30 | 5-9 werkdagen NA VERZENDING | Ja |
Standard International Airmail | $10 | 10-21 dagen NA VERZENDING | Nee |
* We zijn niet in staat om uw bestelling te versturen via Express International Mail wanneer u een verzendadres (zoals een UPS winkel, postbus, algehele verzending, APO/FPO), hotel of onderwijsinstelling heeft ingevuld als bezorgadres of als u het verkeerde telefoonnummer heeft ingevuld.
Let op! Wanneer u medicijnen van een merknaam besteld, kan het mogelijk zijn dat Standard airmail niet beschikbaar is als verzendmethode. De bestelling wordt dan geleverd door Express International Mail.
Wees u er alstublieft van bewust van dat de hierboven aangegeven verzendtijd een indicatie is van de daadwerkelijke verzendtijd. In de meeste gevallen zal deze tijd kloppen, maar kan niet gegarandeerd worden door de kans op overmacht, zoals hieronder aangegeven.
Wees u er alstublieft van bewust dat ons bedrijf niet aansprakelijk is voor langere levertijd door douane-inspecties van internationale mail.
Daarnaast zijn we niet aansprakelijk voor vertraging van de verzending door verstoring van de postdienst tijdens kerst en oud en nieuw of verstoringen door stakingen, natuurrampen en andere gebeurtenissen die het verzendproces verstoren buiten onze macht.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten kunnen variëren afhankelijk van de bezorgmethode die u kiest, land van bestemming en de hoeveelheid producten die u heeft besteld. Om achter de verzendkosten te komen, voeg uw gewenste producten toe aan uw winkelwagen en ga door naar de kassa.
Kan mijn bestelling vertraagd worden bij de douane?
U wordt op de hoogte gesteld, indien dit gebeurt. De douane zal de ontvanger om toestemming vragen om het pakket te mogen onderzoeken. Daarna zou u uw producten moeten ontvangen. Indien u problemen heeft met het ontvangen van uw bestelling, laat het ons weten en dan proberen wij het probleem voor u op te lossen.
Wat als mijn pakket beschadigd is of er iets ontbreekt?
In dat geval dient u ons ondersteunend team in te lichten van het probleem. We zullen het pakket opnieuw versturen of uw betaling vergoeden. In ons Beleid kunt u meer informatie vinden.
Wees u er alstublieft van bewust dat uw bestelling in meerdere pakketten word verzonden, indien u 90 pillen of meer heeft besteld.
Hoeveel moet ik betalen, indien het product opnieuw verstuurd moet worden?
Het opnieuw verzenden van een product is vrij van kosten. U hoeft geen extra kosten te betalen.